torsdag 27 januari 2022

Snart är det februari

Januari har verkligen gått snabbt. Kanske för att jag trivs galet bra på mitt nya jobb. Jag lär mig nya saker varenda dag och jag njuter. Åh, vad glad jag är över att jag vågade ta steget och byta till ett helt annat jobb! 

En annan sak som säkert påverkat känslan av att januari gått snabbt kan också vara att jag varit frisk (ta i trä!), sovit bra och tränat mycket. Dessutom har jag ätit mycket. Den måltid jag har utökat mest är frukosten. Förutom knäckebröd äter jag nu havregrynsgröt varje morgon. I början var det väldigt kämpigt att få i mig det. Men jag märkte snabbt att jag står mig bättre hela dagen på min rejäla frukost. Dessutom orkar jag träna bättre om morgnarna när jag har en rejäl frukost i magen. 

Idag har jag beställt blomfröer. Det är ju trots allt snart februari och då kan man börja pyssla med fröerna. Jag längtar till våren, ljuset och värmen! 

En kvällspromenad i mörker.
Snart hägrar ljusare kvällar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar