söndag 20 november 2022

Arbetsåret som gått

Förra året vid den här tiden övervägde jag att söka min nuvarande tjänst. Då hade jag bara jobbat i tre månader i Örebro. Jag trivdes med arbetsplatsen, chefen, kollegorna men var innerligt trött på att skriva pedagogiska utredningar. Jag minns att jag bollade med Malin under en aw, hur jag skulle göra: vara kvar som specialpedagogeller söka tjänsten som biträdanderektor. 

Jag sökte och fick tjänsten. Första tre månaderna upplevde jag att jag inte kunde bidra med mycket, eftersom vuxenutbildningen är en helt annan skolform än grundskolan.  Ibland gick jag hem och gnisslade tänder i frustration över allt jag inte begrep. Ibland gick jag hem i ett lyckorus. Gradvis fick jag kunskap om allt nytt och en dag märkte jag att jag känner mig trygg i de flesta delar av jobbet.

Tack och lov att jag vågade ta steget och byta jobb/yrkesroll!

Foto från aw:n med Malin för ett år sedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar