tisdag 22 november 2022

Rivstart på veckans träning

I morse tränade Camilla och jag. Uppvärmning med kabeldrag inledde vi med. Därefter blev det tricep press, hantel curl, hantel press, pulldowns och knäböj. Vi gjorde dessutom en övning för rumpan i maskin. Fyrtio minuter höll vi på. 

Sedan Kinna rådde mig att regelbundet stretcha axeln, har det gått så himla bra med alla axelövningar och bänkpress. Säkert har det minskade padelspelet också en viss betydelse. Men jag känner tydligt när jag gör hantelövningar att jag är svagare i höger arm/sida. Därför är det bra att göra fler övningar för de små muskelgrupperna där.

Under lunchen promenerade jag hem. Om jag inte varit i tidsnöd, hade jag njutit mer av promenaden. Nu fick jag halvspringa bitvis, blev svettig. Sen kastade jag i mig lunchen och promenerade till kommunstyrelsen för att få 1,5 timme ekonomiutbildning.

Vid 17-tiden gav jag mig iväg på en joggingtur. Temperaturen låg på nollan och jag valde att springa i mina vanliga Asics. Jag har inga skor med dubbar. Jag har hört för många skräckhistorier om folk som vridit sönder sina knän, när skon suttit fast i is och snö. Dessutom upplever jag märkligt nog att det är mindre halt att springa än att gå. Jag halkar när jag går, men inte när jag springer. Kanske för att jag är så tung! 

Det gick i alla fall finfint att springa och ikväll kändes det lättare än i söndags, tack och lov!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar