torsdag 16 november 2023

Att undvika förkylningar

Förra veckan var jag omgiven av förkylda människor under rektorsutbildningen. När man inte kan delta på plats, behöver man kompensera det med hemuppgifter som flera vittnat om, varken är roliga eller enkla. Så det är inte konstigt att folk deltar på plats, trots att de verkligen inte är friska. Naturligtvis blev jag smittad.

Jag försöker vara extra noga med att tvätta händerna, hålla avstånd från snörvlande människor, få en dos med frisk luft och motion varje dag, sova bra och äta frukt/grönt/multivitamin. Det är också bättre att motionera utomhus i dagsljus. Förutom att jag får mer energi av det, sover jag även bättre då. Sova bra innebär minst åtta timmars sömn per natt för mig. Andra människor klarar sig bra med färre timmar, men jag behöver mer. 

Bästa vinsten med att hålla mig från att bli smittad av förkylning är att jag kan umgås med barnbarnen.

Jag och Lovisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar