tisdag 14 november 2023

Promenad, kettlebells och yoga

Efter en dag med mycket sittande och bilåkande, var det skönt att ta en promenad. Trots blåst och att jag huttrade lite av kyla, blev det bättre. Rör man på sig blir man varm till slut. Min man är genomförkyld, därför hamnade matlagningen på mig. Så det blev häntmat. Jag är inte sugen på att laga mat när jag kommer hem från jobbet. Nej, jag lurar ingen, jag är aldrig sugen på att laga mat. Undrar vad som skulle krävas för att jag skulle få ett matlagningsintresse? 

Efter maten tog jag fram min kettlebell och gjorde superset med marklyft och knäböj i tre set. Sen blev det tåhävningar och situps. Jag har en enorm benägenhet att fuska när jag tränar planlöst ensam. Så jag googlade fram ett yogapass om 25 minuter som jag genomförde. Märkligt nog fuskar jag mindre när en person säger åt mig vad jag ska göra. Yoga är ju också både skönt och jobbigt. Kroppen blir chockad känns det som, men känns väldigt skön efteråt. 

Idag hade jag för en gång skull
klänning på jobbet.

Klänningen kommer från Pure female




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar